F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 2001 - A Ferrari-éra első fejezete

2001 - A Ferrari-éra első fejezete

Bálint  2008.01.04. 17:17

Megszámlálhatatlan számú kemény munkaóra után 2000-ben a Ferrari felért a csúcsra, több száz ember sokéves erőfeszítése jelent meg Michael Schumacher világbajnoki diadalában. A McLaren-Mercedes nehezen viselte az olasz istálló térnyerését, és 2001-ben "bosszút esküdtek".

A Ferrari sikere után a szakemberek véleménye megoszlott. Sokan úgy vélekedtek, hogy a Ferrari és Schumacher is jól lakott azzal, hogy több éves éhezés után megtömhették bendőjüket sikerrel. Mások viszont arra az álláspontra helyezkedtek, hogy evés közben jön meg az étvágy, és az olaszok 2001-ben úgy fognak harapni, mint még soha.

Ezt az álláspontot erősítette meg Ross Brawn, és maga Schumacher is a szezon nyitánya előtt. "Tavaly hatalmas nyomás alatt tettük a dolgunkat, hiszen mindenki világbajnoki címet várt tőlünk. Idén ez másképpen lesz, hiszen már bizonyítottunk. De ez senkit ne ringasson abba az álomba, hogy idén nem fogunk mindent megtenni a címért"- nyilatkozta a német pilóta.

Ugyanígy vélekedett Ross Brawn, a csapat technikai igazgatója is, aki szerint a cél egy hosszútávon versenyképes autó létrehozása volt: "A célunk nem lehet más, mint egy olyan korszak megalapozása, ahol a korábbi Williamshez, vagy a McLarenhez hasonlóan éveken át dominálhatunk a Forma-1-ben."

Persze a riválisok célja ezzel szöges ellentétben állt, és Mika Häkkinen, valamint David Coulthard is nehéz évet jósolt a Ferrarinak: "Tavaly kiénekelték a sajtot a számból, idén azon leszek, hogy ez még egyszer ne történhessen meg"- nyilatkozott harciasan a skót már a szezon előtt.

Häkkinen finn révén kissé nyugodtabban állt a kérdéshez: "Persze, hogy mindent megteszek majd a címért, de úgy gondolom, hogy nehéz dolgunk lesz, mert a Ferrari tavaly hatalmasat lépett előre, és borzasztóan erős lett."

A várakozásnak megfelelően a tűzpirosak istenesen bekezdtek már Ausztráliában. Melbourne-ben már az időmérőn fantasztikusan szerepeltek az olasz gépek. Michael Schumacher jó idővel pole-t futott, és a versenyen is könnyedén diadalmaskodott. Häkkinen már a 26. körben a felfüggesztés meghibásodása miatt kiállt a versenyből. A második-harmadik helyen végül David Coulthard, és Rubens Barrichello végzett.



Sajnálatos módon a 2001-et sem úszta meg a Forma-1 halálos áldozat nélkül. Graham Beveridge a véletlenek hihetetlen együttese miatt vesztette életét. Az Ausztrál Nagydíj ötödik körben Ralf Schumacher autója érezhetően lelassult, és lomhán próbált menekülni a szélvész sebességgel közeledő kollégái elől. A legtöbben időben eszméltek, és ki tudták kerülni a németet, de Jaques Villeneuve a BAR-Hondában későn reagált, és belerohant a Williamsbe. A Honda a levegőbe emelkedett, megpördült a tengelye körül, és a leszakadó abroncsa pontosan telibe találta az elvileg biztonságos övezetben tartózkodó tűzoltót. A tragikus esemény hatására a bajnokavatás és a sajtótájékoztató sem a szokásos mederben zajlott. Mindenki részvétét nyilvánította ki, és senki sem tudott abban a pillanatban a sikerének örülni, hiszen megtörtént az, amit el akartak kerülni a szervezők az egész évben: emberáldozatot követelt a száguldó cirkusz.

Mindenképpen a szezonnyitó krónikájához tartozik, hogy Melbourne-ben debütált a száguldó cirkuszban Kimi Räikkönen, aki a Sauber volánjánál ülve rögtön pontot szerzett, hatodikként intették le. Az ekkor még ideiglenes szuperlicenccel versenyző finn 2007-ben világbajnok lett. Szintén ekkor mutatkozott be egy bizonyos Fernando Alonso is, aki mint az közismert, később szintén világbajnok lett, 2005-ben és 2006-ban a Renault-t vezette a csúcsra. A spanyol a Minardival teljesítette első F1-es idényét, és bár pontot nem szerzett, tehetségét mégis megvillantotta.

A következő versenyhétvégén az életnek folytatódnia kellett, és a Maláj Nagydíjon ismét Ferraris pole-t ünnepelhettek a szimpatizánsok, a McLarenek nem tudtak lépést tartani a tüzes paripákkal. Vasárnap már nem ment minden ilyen simán. A verseny második körében eleredt az eső, és a két Ferrari összevissza csúszkált. Egyszer a kavicságyat is meglátogatták, de vissza tudtak kecmeregni a pályára. A nehézségek csak itt kezdődtek, hiszen kényszerűségből mindkét pilóta egyszerre száguldott a bokszba, és Barrichello több mint egy percet várakozott a gumijaira, mert a szerelők nem találták azokat. Schumacher már majdnem másfél percet vesztett, de az olasz istálló szerencséjére a pálya életveszélyessé válása miatt beküldték a biztonsági autót, így a két Ferrari a McLarenektől távol, de azért a középmezőnybe vissza tudott jönni. A biztonsági autó távozása után mindenki próbálta a pozícióját fogni. A két McLaren próbált elszakadni a mezőnytől, de a két Ferrari megállíthatatlanul tört előre, és végül Schumacher, Barrichello sorrendben elfoglalták a dobogó két legmagasabb fokát, a harmadik helyen David Coulthard ért célba. Schumacher elviekben legnagyobb riválisa, Mika Häkkinen mindössze hatodik lett.

"A verseny során számos olyan problémával szembesültünk, amely lehetetlenné tette, hogy tartani tudjam a lépést Michaellel"- értékelt a finn a verseny után

A 2001-es esztendő harmadik állomásán, Brazíliában ismét Schumacher volt a leggyorsabb a kvalifikáción, de ezúttal nem csapattársa, hanem testvére, Ralf Schumacher indulhatott mellőle. A McLaren tisztes, de azért még nem reménytelen távolságból követte az olaszokat. Ennek a versenyen lett igazán értéke, hiszen Schumacher folyamatosan problémákkal küszködött, és David Coulthard is könnyedén lerázta. Mika Häkkinen tovább nyújtotta sikertelenségi sorozatát, hiszen Interlagosban már a rajtnál lefulladt. David Coulthard mögött életében először Nick Heidfeld is dobogóra állhatott a Sauberrel.

Imolában tovább folytatódott a McLarenek vesszőfutása, a wokingiak egyszerűen nem tudtak magukra találni. Az időmérőn még sikerült meglepetésre az első sorból rajtolniuk a remek idényt kifogó Ralf és bátyja, Michael előtt, de a versenyen ismét csak a csapat egyik tagja tudott maradandónak mondhatót alkotni. Pedig Schumacher Ferrarijában megadta magát a fékrendszer. Ekkor lépett színre az öcs, akit David Coulthard nem tudott megfogni, és a német első Forma-1-es futamgyőzelmét ünnepelhette. Második helyen a skót ért célba, aki igaz, hogy pontszámban befogta a Schumachert, de a kihagyott ziccer miatt természetesen elégedetlenül nyilatkozott a sajtónak. Mika Häkkinen még keserűbb szájízzel vette tudomásul, hogy a Ferrari betlizését mindössze egy negyedik hellyel tudta megünnepelni.

A hétvége után a skót sajtó szinte piedesztálra emelte David-et, aki a nagy nyomást nem tudta elviselni, és a folytatásban kissé háttérbe került.


2001-es szezonösszefoglaló



Spanyolországban, az idény ötödik állomásán szinte a semmiből építette magát újra Mika, és a kilátogatók ismét a fantasztikus Häkkinen-Schumacher csatának lehettek szemtanúi. A pole-t ugyan Schumacher szerezte meg, de a második helyről rajtoló finn a második kiállásnál megelőzte a németet, és ha az utolsó körben kuplunghiba miatt nem áll meg a McLaren, a Ferrari biztosan nem ünnepelt volna győzelmet. De az ezüstnyíl ezúttal is megadta magát, így a finn pont nélkül maradt.

Ausztriában a Ferrari ismét egy tökéletesen szuperáló versenyautóval vágott neki a kilométereknek. Már a kvalifikáción látszott, hogy az olaszok nem szeretnének év végéig várni a döntéssel, hanem amilyen gyorsan csak lehet, meg akarják szerezni a világbajnoki címet. Az ezüstnyilak ezzel szemben egészen másra rendezkedtek be. Az ő egyetlen céljuk a Ferrarik életének megkeserítése volt. Ezzel szemben az első sorból a Williams színeiben ebben az évben debütáló Juan-Pablo Montoya előtt Schumacher rajtolt, és a wokingiak csak a negyedik sorban szorítottak helyet maguknak. Ám Montoya kikaparta a gesztenyét nekik. Michaelt kitessékelte a versenyen a kavicságba, és ezzel kikövezte a győzelemhez vezető utat David Coulthardnak, aki élt is a lehetőséggel, és megnyerte a nagydíjat. Másodikként Schumacher ért célba, miután - akkor még szabályos módon - Barrichello maga elé engedte a kerpenit.

Monaco előtt a kétséges művelet után kapott hideget-meleget az olasz istálló, de nehéz volt védeni a tényeket, amelyek a visszajátszott felvételeken az emberek elé tárultak. Ezért egy idő után a csapat és pilótái némák maradtak és a pályán adtak megfelelő választ. A hercegségben a szombati nap még Coulthardé volt, ám a másnapi rajtnál máris rakoncátlankodott a McLaren-Mercedes. Végül nem is tudott beleszólni az élmenők versenyébe. Ennél még rosszabbul járt Häkkinen, aki a 16. körben - ki tudja, hogy hányadszor ebben a szezonban - kiesett a versenyből. Mindebből nem sokat érzékelt a Ferrari szárnyain szélsebesen a cél felé robogó Schumacher, aki könnyedén vette a monacói akadályt is. Miközben a McLarenek egyre messzebb kerültek a trónfosztástól, hiszen Mika Häkkinen esélyei már 10 futammal a szezon vége előtt szinte a nullával lettek egyenlőek (összesen négy pont szerepelt a kétszeres világbajnok neve mellett), de David Coulthard sem állt sokkal jobban, igaz, ő csak 12 ponttal volt lemaradva a címvédés felé száguldó német mögött.

Schumacher már a Hungaroringen döntött

Kanadában bontakozott ki az addigi leghevesebb küzdelem a Schumacher-testvérpár között. Már az időmérőn látszódott, hogy a kis Schumi pokolian gyors, és ha valahol, akkor Kanadában meg tudja fogni tapasztaltabb bátyját. Így is történt. A verseny nem a McLarenről, és nem is a többiekről, hanem róluk, kettejükről szólt. Pontosabban Ralfról, aki húsz másodpercet verve Michaelre, megszerezte első futamgyőzelmét.

A Nürburgringen majdnem megismétlődött a kanadai szereposztás. Ám egy vitatható bokszutca-áthajtásos büntetés keresztülhúzta Ralf duplázásról szőtt álmait. Ezzel egy időben egy másik álom is elúszófélben volt, méghozzá a McLaren-Mercedes által dédelgetett egyéni világbajnoki diadal.

Magny-Cours-ban tovább folytatódott a Schumacher "háború", amely immáron a harmadik felvonásához érkezett. A szezon második felére láthatatlan szárnyakat kapó Ralf elorozta a pole-t testvére elöl, és a vasárnapi rajtnál is jobban jött el nagynevű bátyjánál. A papíron jobb versenygéppel felszerelt testvért azonban nem tudta lerázni magáról, ezért a kerékcserék után megfordult a sorrend, ugyanis a Ferrari szerelői sokkal precízebben, gyorsabban dolgoztak, mint a williamsesek. A sorrend már nem is változott a leintésig, harmadikként Barrichello állhatott a dobogóra, aki szorgosan gyűjtögette a pontokat a Ferrarinak.

A reménysugáron kívül sok minden már nem maradt a wokingiak számára. Ebbe az apró lehetőségbe kapaszkodott bele Häkkinen, aki némiképp régi önmagát idézve másodikként kvalifikálta magát a versenyre. A finn a versenyen is tündökölt, és a McLaren tökéletes taktikájának köszönhetően Häkkinen hosszú idő után újra futamgyőzelemnek örülhetett. Második helyen Schumacher ért célba csapattársa, Rubens Barrichello előtt.

Mivel Coulthard egyre jobban távolodott a szorgosan pontokat gyűjtő Schumachertől, a McLarennél megkongatták a vészharangokat. Ha a csapat a Német Nagydíjon is betlizik, és Schumacher pontokat szerez, akkor a német már nálunk, a Hungaroringen bajnok lehet.

A németországi hétvége kedvezően indult a McLarenek számára, hiszen Montoya és Ralf személyében nem a Ferrarik bérelték ki az első sort a rajtrácson, hanem a BMW-Williamsek, és közvetlen mögéjük sorakozott fel Häkkinen. Schumacher tőle szokatlanul mindössze a negyedik pozícióból startolt. Ez lett a veszte, mert az autója a rajt után lelassult, és a középmezőny végén vitézkedő Luciano Burti belerohant. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy senkinek nem esett baja, sőt Schumacher a tartalékautóval nekivághatott a futamnak. Az öröm azonban nem tartott sokáig, mert a Ferrari a 23. körben ismét lelassult, és a benzinpumpa meghibásodása ezúttal a verseny végét jelentette Michael számára. A futamot Ralf Schumacher nyerte Barrichello és Villeneuve előtt. Mivel Coulthard elpackázta a hatalmas lehetőséget, és kiesett, Schumacher Magyarországon világbajnoki esélyesként lépett pályára.

Itthon elmaradtak a nagy izgalmak. Schumacher az időmérőn mutatott fölénye után a versenyt is simán nyerte, és mindenfajta izzadság nélkül lett 2001 világbajnoka, úgy, hogy a szezonból még 4 versenyhétvége hátra volt. Külön örömforrásként Barrichello második helye a konstruktőri címet is jelentette az olaszok számára.

A világbajnoki cím korai megszerzése után mindenki attól félt, hogy érdektelenségbe fullad a szezon, hiszen a legfőbb kérdések eldőltek. Szerencsére azonban a Ferrari eleget tett ígéretének, miszerint nem veszik félvállról a hátralévő versenyeket. Spa-Francorchampban az időmérőn még a BMW-Williams pilótái voltak a legjobbak, ám a versenyen már minden a Ferrariról szólt. Schumacher simán nyerte a futamot Coulthard, és Fisichella előtt.

Az olaszok a belga siker, és természetesen a világbajnoki cím megszerzése miatt hatalmas fiesztára készültek Monzában, ám a sors másképp akarta. Szeptember 11-én máig sem tisztázott körülmények között a World Trade Center ikertornyai ledőltek, és ez ahogyan az egész világra, a Forma-1-re is hatással volt. A bajt tovább tetézte, hogy a pilóták fülébe jutott, hogy Zanardi, az egykori Forma-1-es pilóta a Lausitzringen olyan súlyos balesetet szenvedett, amely után amputálni kellett mindkét lábát. A hír hallatán láthatóan mindenki megrendült, és a pilóták úgy döntöttek, nem előznek a rajt utáni kanyarban. Ám a csapatfőnökök megneszelték a paktumot, és egyeseket köteleztek az egyezség felrúgására. Szerencsére így sem történt baj, és a mezőny gond nélkül elrajtolt. A versenyt Montoya nyerte (a kolumbiai pályafutása első győzelmét aratta) Barrichello és Ralf Schumacher előtt.

A sors fintora, hogy Olaszország után a száguldó cirkusz pont Amerikában tett villámlátogatást. Természetesen a tragikus események hatással voltak a futamra is, hiszen Amerika rettegett, és ezért a biztonsági óvintézkedések egymást érték. Maguk a pilóták, és az istállók is kifejezték szolidaritásukat az amerikai néppel, hiszen ki-ki a karosszériára festett fekete orrkúppal, vagy fekete sisakkal fejezte ki részvétét.

Szombaton a pole-t Schumacher szerezte meg, ám a versenyen Häkkinen mögött a másodikként gördült át a célvonalon. Barrichello minden esélyt megkapott a csapattól, hiszen a csapattárs elengedte futam közben, ám a brazil autójában a motor megadta magát, így pont nélkül zárta az Amerikai Nagydíjat.

A kissé hektikus végjátékra a Japán Nagydíj tette fel a pontot. A futamot a már nálunk világbajnokká avanzsált Schumacher nyerte Montoya és Coulthard előtt.

A 2001-es év már az előszele volt annak a folyamatnak, amely során a Forma-1 az évek múlása során érdektelenségbe fulladt, hiszen a sorozatban senki sem tudta felvenni a versenyt a Ferrarival, de minderről a következő írásokban részletesen is beszámolunk.


A 2001-es világbajnokság végeredménye
Pilóták:
  Pilóta Csapat Pont
1. M. Schumacher Ferrari 123
2. D. Coulthard McLaren 65
3. R. Barrichello Ferrari 56
4. R. Schumacher Williams 49
5. M. Häkkinen McLaren 37
6. J. Montoya Williams 31
7. J. Villeneuve BAR 12
8. N. Heidfeld Sauber 12
9. J. Trulli Jordan 12
10. K. Räikkönen Sauber 9
11. G. Fisichella Benetton 8
12. E. Irvine Jaguar 6
13. H. Frentzen Jordan 6
14. O. Panis BAR 5
15. J. Alesi Prost 5
16. P. de la Rosa Jaguar 3
17. J. Button Benetton 2
18. J. Verstappen Arrows 1
19. R. Zonta Jordan 0
20. L. Burti Jaguar 0
21. E. Bernoldi Arrows 0
22. T. Marques Minardi 0
23. F. Alonso Minardi 0
24. T. Enge Prost 0
25. G. Mazzacane Prost 0
26. A. Yoong Minardi 0


Csapat
  Csapat/motor Pont
1. Ferrari/Ferrari 179
2. McLaren/Mercedes-Benz 102
3. Williams/BMW 80
4. Sauber/Petronas 21
5. Jordan/Honda 19
6. BAR/Honda 17
7. Benetton/Renault 10
8. Jaguar/Cosworth 9
9. Prost/Acer 4
10. Arrows/Asiatech 1
11. Minardi/European 0

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség