Február (2008) : Kikaptak a McLarenek a két Toro Rossótól a 2. tesztnapon |
Kikaptak a McLarenek a két Toro Rossótól a 2. tesztnapon
Bálint 2008.02.03. 09:27
A Toro Rosso versenyzője, Sebastian Vettel érte el a legjobb időt a Barcelonában pénteken kezdődött kollektív teszt második napján. A fiatal németet csapattársa, Sébastien Bourdais követte, a pénteken leggyorsabb mclarenes Lewis Hamilton ezúttal csak a harmadik lett.
A spanyolországi aszfaltcsíkon ezúttal is nyolc csapat pilótái köröztek, a Ferrari és a Toyota ugyanis Bahreinben folytatja jövő héten a felkészülést, míg a Super Aguri anyagi problémái miatt hagyja ki a gyakorlást.
Az első napon még a középmezőnyben köröző két Toro Rosso szombatra jelentősen feljavult és nem kis meglepetésre a leggyorsabbnak bizonyult, ráadásul Vettel majdnem egy fél másodpercet vert az előző évi világbajnokság második helyezettjére. A második tesztnapon a mezőny tagjainak nagy többsége már arra koncentrált, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozza ki az új autóból. A Toro Rosso korábban már bejelentette, hogy az első néhány futamon még a 2007-es autó továbbfejlesztett változatát használja, mivel csak addigra készül el az új modell, ennek ellenére Vettel és Bourdais szombaton megmutatták, mennyire lett gyors a versenygép.
A McLaren felkészülését a spanyol szurkolók zavarták meg
A McLarennél ezúttal a 2008-as versenyzőpáros vezetett, Gary Paffettet ugyanis Heikki Kovalainen váltotta az MP4-23-as modellben, míg Hamilton a pénteki nap után szombaton is autóban ült. A brit majdnem fél másodpercet kapott az első helyen végzett Vetteltől, ő pedig szinte hasonló különbséggel bizonyult jobbnak márkatársánál. A wokingi csapat számára azonban nem kizárólag a két Toro Rosso bravúros szereplése okozott fejfájást, hanem a spanyol nézőközönség is, akik úgy látszik, továbbra is úgy gondolják, hogy a McLaren előző évben nem bánt sportszerűen Fernando Alonsóval.
 |
Az autosport.com értesülései szerint a kétszeres világbajnok honfitársai miatt a barcelonai pálya üzemeltetőinek le kellett zárniuk a brit csapat garázsával szemben található lelátóhoz vezető bejáratot, miután a szurkolók nem túl kedves plakátokat helyeztek el a nézőtéren és állítólag szemetet próbáltak dobálni a McLaren autói felé. A csapat eleinte igyekezett a tesztprogramjára figyelni, és a pálya vezetői biztonsági embereket is küldtek a lelátókra, hogy lenyugtassák a tömeget, ám mivel ez hasztalannak bizonyult, a McLaren később arra kérte az aszfaltcsík menedzsmentjét, hogy zárja be a nézőtérnek azt a részét.
A Williams szombaton folytatni tudta a gyakorlást
A mezőny többi tagja is folytatta a felkészülést a 2008-as szezonra, a BMW Sauber szombaton is Nick Heidfeldet és Robert Kubicát küldte pályára, kettejük közül utóbbi szerepelt jobban a második napon, ugyanis az ötödik legjobb időt könyvelhette el. A lengyelnek nem alakult problémamentesen a napja, mivel a délelőtt folyamán mechanikai meghibásodás nehezítette meg az autó tesztelését, amely meg is állt a pályán. Heidfeld szombaton csak a kilencedik leggyorsabbnak bizonyult, ennek ellenére úgy tűnik, hogy a német-svájci istállónak sikerült megoldást találnia az előző teszten felmerült problémákra.
A Renault versenygépeit péntekhez hasonlóan ezúttal is Fernando Alonso és Nelsinho Piquet kormányozta, és a nap végére a páros a hatodik, illetve a hetedik legjobb időt produkálta szombaton. A két sofőr azonban a mezőny két legszorgalmasabb versenyzője volt, ugyanis mindketten 115 kört tettek meg az új autóval.
Csakúgy, mint a riválisok döntő többsége, a Red Bull Racing szintén 2008-as pilótapárosával gyakorolt, és David Coulthardnak, illetve Mark Webbernek sikerült is javulnia az első tesztnaphoz képest, ugyanis a skót versenyző a tizedik, az ausztrál pedig a nyolcadik pozícióban zárta a tesztet.
A Williamsnek pénteken Kazuki Nakadzsima óriási balesete után fel kellett függesztenie a gyakorlást, hogy ki tudja javítani az autóban keletkezett kárt. A csapat elővigyázatosságból Nico Rosberg versenygépét is átvizsgálta. A gárdának gyorsan sikerült megjavítania az autót, ugyanis Frank Williams csapatfőnök magánrepülőgépének igénybevételével a grove-i bázisról Barcelonába tudták szállítani a szükséges elemeket, így Nakadzsima és Rosberg már a délelőtt folyamán pályára hajthattak. A gárda azonban nem lehet maradéktalanul elégedett, ugyanis az FW30-as nem működött tökéletesen.
A Honda számára továbbra sem alakul jól a barcelonai gyakorlás, mivel az RA108-as egyelőre nem igazán mutatja a javulás jeleit. A csapatnál a második napon már csak Jenson Button körözött, aki végül csak a Force India versenygépét irányító Vitantonio Liuzzit tudta megelőzni. Button hosszú időt kellett eltöltsön a garázsban is, mivel az autó kormányzottságával problémák akadtak, illetve a brit miatt is meg kellett egyszer szakítani a tesztet, miután negyed tizenegykor az RA108-as megállt az aszfaltcsíkon.
A tervek szerint a kollektív teszt vasárnap zárul majd Barcelonában.
Teszteredmények - Barcelona, második nap, 2008. 02. 02.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
előzőhöz |
Kör |
1 |
S. Vettel |
Toro Rosso |
STR-02 |
1:21.679 |
|
|
89 |
2 |
S. Bourdais |
Toro Rosso |
STR-02 |
1:21.782 |
+0.103 |
+0.103 |
88 |
3 |
L. Hamilton |
McLaren |
MP4-23 |
1:22.135 |
+0.456 |
+0.353 |
80 |
4 |
Kovalainen |
McLaren |
MP4-23 |
1:22.511 |
+0.832 |
+0.376 |
70 |
5 |
R. Kubica |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:22.833 |
+1.154 |
+0.322 |
90 |
6 |
F. Alonso |
Renault |
R28 |
1:22.938 |
+1.259 |
+0.105 |
115 |
7 |
N. Piquet jr. |
Renault |
R28 |
1:23.002 |
+1.323 |
+0.064 |
115 |
8 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:23.020 |
+1.341 |
+0.018 |
75 |
9 |
N. Heidfeld |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:23.070 |
+1.391 |
+0.050 |
94 |
10 |
D. Coulthard |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:23.322 |
+1.643 |
+0.252 |
85 |
11 |
N. Rosberg |
Williams |
FW30 |
1:23.347 |
+1.668 |
+0.025 |
34 |
12 |
Nakadzsima |
Williams |
FW30 |
1:23.948 |
+2.269 |
+0.601 |
40 |
13 |
J. Button |
Honda |
RA108 |
1:23.959 |
+2.280 |
+0.011 |
58 |
14 |
V. Liuzzi |
Force India |
F8-VII-B |
1:24.284 |
+2.605 |
+0.325 |
36 |
|