Massa alaposan elverte a mezőnyt az új Ferrarival
Bálint 2008.04.14. 19:46
Alig kezdődött el a 2008-as Forma-1-es szezon, a csapatok máris 3 hetes pihenőre vonultak. Azonban ne higgyük, hogy az ázsiai kitérő után a pilóták a lábukat lógatva ütik el az időt, hiszen mától a Super Aguri távolmaradása miatt foghíjas mezőny az európai versenyekre készülve Barcelonában tesztel.
Az első napot a Toro Rosso is kihagyta, ám a "vörös bikák" a folytatásban központi szereplővé fognak előlépni, hiszen a kiscsapat pilótái először próbálhatják majd ki 2008-as autójukat, az ST3 kódjelű négykerekűt.
A többiek addig is néhány új elemet tesztelnek a két hét múlva a Spanyol Nagydíjnak is otthont adó katalán pályán, ahol jelenleg nyárias időjárás uralkodik, hiszen a levegő hőmérséklete ma is alulról súrolta a 40 fokot, igaz, délután egy zápor miatt ráncolták a homlokukat néhányan.
A legjobb köridőt Felipe Massa produkálta a Ferrarival, pedig sokáig úgy tűnt, hogy általános meglepetésre a hondás Alexander Wurz húzza be az első napot. A rutinos osztrák ugyanis már kora délelőtt remek időt repesztett a 2009-től újra bevezetésre kerülő sima futófelületű abroncsokkal. Ám a nap hajrájában a szintén a slick gumikat próbálgató Massa fényévekkel gyorsabb volt, és letaszította Wurzot a "trónról".
A brazil gyorsaságának azonban valószínűleg nem a slick abroncs volt a titka, hanem az a már többször is radikális jelzővel illetett orrkúp, amelyet ma vetett be először a csapat, legalábbis nyilvánosság előtt.
Eközben a McLaren új hátsószárnyat tesztelt Pedro de la Rosával, aki a 3. legjobb időt futotta a hétfői napon. A spanyol tesztsofőr autójára szerelt légterelő már a 2009-es szabályoknak megfelelően épült.
A Renault is bevetett néhány újdonságot, ezek közül legfontosabbak az oldaldobozon elhelyezett szárnyak és az új első légterelő. Az R28-as modellt Nelsinho Piquet vezette, a brazil legjobb ideje pedig az 5. helyhez volt elegendő, ugyanis a már említett pilóták mellett Nick Heidfeld is gyorsabb volt nála.
 |
Ez már csak azért is érdekes, mert a toyotás Timo Glock (8. hely) mellett Heidfeld volt az egyetlen a mai napon, aki nem próbálta ki a Bridgestone sima futófelületű gumijait, a BMW-s azonban így is roppant gyors volt.
A Red Bull Racing és a Williams is két versenyzőjének szavazott bizalmat, de sem David Coulthard (6.), sem Nakadzsima Kazuki (7.) nem villogott. A Force India viszont tesztpilótáját foglalkoztatta az első napon, de Vitantonio Liuzzi a Ferrari-motorral hajtott négykerekűt nem tudta elmozdítani az utolsó helyről.
A gyakorlást öt alkalommal kellett megszakítani, Glock, Piquet, Liuzzi és Heidfeld is megpördült, míg Nakadzsima lesodródott a pályáról egy alkalommal.
Teszteredmények - Barcelona, 2008. április 14.
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör |
Gumi
|
1 |
F. Massa |
Ferrari |
F2008 |
1:18.339 |
-.--- |
-.--- |
77 |
slick |
2 |
A. Wurz |
Honda |
RA108 |
1:21.059 |
+2.720 |
+2.720 |
75 |
slick |
3 |
P. de la Rosa |
McLaren |
MP4-23 |
1:21.566 |
+3.227 |
+0.507 |
113 |
slick |
4 |
N. Heidfeld |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:21.679 |
+3.340 |
+0.113 |
105 |
bordázott |
5 |
N. Piquet jr. |
Renault |
R28 |
1:21.931 |
+3.592 |
+0.252 |
91 |
slick |
6 |
D. Coulthard |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:22.193 |
+3.854 |
+0.262 |
59 |
slick |
7 |
K. Nakajima |
Williams |
FW30 |
1:22.431 |
+4.092 |
+0.238 |
72 |
slick |
8 |
T. Glock |
Toyota |
TF108 |
1:22.590 |
+4.251 |
+0.159 |
93 |
bordázott |
9 |
V. Liuzzi |
Force India |
VJM01 |
1:22.846 |
+4.507 |
+0.256 |
91 |
slick |
|