Május (2008) : Hamilton volt a leggyorsabb az első tesztnapon |
Hamilton volt a leggyorsabb az első tesztnapon
Bálint 2008.05.15. 17:43
A Forma-1-es csapatok szerdától péntekig a dél-franciaországi Paul Ricard pályán tesztelnek, és az első napi gyakorláson a McLaren-Mercedes pilótája, Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. A brit mögött a ferraris Kimi Räikkönen lett a 2., míg a BMW Sauber versenyzője Robert Kubica a 3.
A tesztre mind a tíz alakulat elutazott, és a háromnapos felkészülés első napján kellemes, napos időben körözhettek a pilóták. A résztvevők a jövő hét végi Monacói Nagydíjra, illetve a június elejei Kanadai Nagydíjra készültek, és sokan több újítást is teszteltek. A Williams például kipróbálta a mások által már használt cápauszonyszerű motorborítást.
A nap végén tehát Hamilton volt a leggyorsabb, aki egyedüliként a szerdán tesztelők közül 66 másodperc alatti kört tudott megtenni. A brit ráadásul úgy érte el idejét, hogy az első napon mindenkinél kevesebb kört tett meg a pályán és 84-nél állt meg.
Hamiltonhoz a világbajnoki éllovas Räikkönen tudott a legközelebb férkőzni, ám a finn is több mint négy tizedmásodpercet kapott riválisától. A Ferrari egyébként a hagyományos orrkúpját használta a nap nagyobb részében, ám az utolsó etapra előkerült az úgynevezett nyitott orrkúp is, amelyet a tervek szerint Monacóban ismét bevetnek, tudta meg az autosport.com.
Kubica lett a harmadik a BMW-vel, aki a nap folyamám 124 kört tett meg. A lengyel mögött a sokáig az élen álló Red Bull Racing-pilóta Mark Webber következett sorban, aki nem sokkal előzte meg a szerdai ötödik helyezett Sebastian Vettelt. A Toro Rosso sofőrje a csapat 2008-as versenygépét, az STR3-at vezette, amely versenyen Monacóban debütál majd. Az új autó egyébként - csakúgy, mint a Red Bull Racing RB4-es modellje -, cápauszonyszerű motorborítást kapott.
A fiatal német, honfitársát, Nico Rosberget előzte meg, aki szerdán a hatodik legjobb volt a Williamsszel, amelyen a Red Bull Racing és a Renault által már bemutatott motorborítás volt látható. Rosberg volt egyébként a nap legszorgalmasabb versenyzője, a német sofőr ugyanis nem kevesebb, mint 154 kört tett bele az autóba.
A Hondánál a tesztversenyző, Alexander Wurz kapott lehetőséget, és a japán csapat által már korábban bemutatott, elefántfülekre emlékeztető, az autó orrára szerelt légterelő elemek új verzióját próbálgatta. Az osztrák a hetedik leggyorsabb volt szerdán és összesen 131 kört tett meg.
A Toyotánál Timo Glock tesztelte az autó új aerodinamikai fejlesztéseit, így az új hátsó szárnyat is, és a német a nyolcadik legjobb időt autózta. Az utolsó előtti pozíció egy másik tesztversenyzőé lett, ugyanis a Force Indiánál dolgozó Vitantonio Liuzzi szintén pályára hajthatott ma. A sort a szerdai mezőny harmadik tesztpilótája zárta, Lucas di Grassi a tizedik helyen végzett a Renault-val.
A szerdai teszten egyébként kétszer került elő a piros zászló, Vettel és di Grassi miatt kellett egy-egy alkalommal megszakítani a körözést. Mindemellett Hamilton, Kubica és Glock autója is megállt a bokszutca végén az első napon. A csapatok csütörtökön folytatják a munkát.
Paul Ricard, Teszteredmények, 2008. 05. 14.:
|
Pilóta |
Csapat |
Autó |
Köridő |
Különbség |
Különbség
előzőhöz |
Kör |
1 |
L. Hamilton |
McLaren-Mercedes |
MP4-23 |
1:05.600 |
-.--- |
-.--- |
84 |
2 |
K. Räikkönen |
Ferrari |
F2008 |
1:06.098 |
+0.498 |
+0.498 |
103 |
3 |
R. Kubica |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:06.177 |
+0.577 |
+0.079 |
124 |
4 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:06.348 |
+0.748 |
+0.171 |
93 |
5 |
S. Vettel |
Toro Rosso |
STR3 |
1:06.372 |
+0.772 |
+0.024 |
99 |
6 |
N. Rosberg |
Williams |
FW30 |
1:06.571 |
+0.971 |
+0.199 |
154 |
7 |
A. Wurz |
Honda |
RA108 |
1:06.681 |
+1.081 |
+0.110 |
131 |
8 |
T. Glock |
Toyota |
TF108 |
1:06.935 |
+1.335 |
+0.254 |
93 |
9 |
V. Liuzzi |
Force India |
VJM01 |
1:07.346 |
+1.746 |
+0.411 |
106 |
10 |
L. di Grassi |
Renault |
R28 |
1:07.430 |
+1.830 |
+0.084 |
146 |
|