Buemi ismét az élen, hétfőig szünet következik Jerezben
Bálint 2008.12.12. 13:15
Sébastien Buemi kiváló formában van, a svájci fiú ezt újfent bizonyította Jerezben, hiszen ahogyan kedden és szerdán is, az e heti teszt zárónapján, csütörtökön is ő volt a leggyorsabb. A 2009-re készülő csapatok közül ezúttal is a McLaren volt a legjobb, igaz, ezek az eredmények még egyáltalán nem mérvadóak.
Bár már javában tél van, a spanyolországi tesztpályán egész nap bőven tíz fok felett volt a hőmérséklet, így a résztvevő csapatok tavaszias körülmények között gyakorolhattak.
A mezőnyt ezúttal is hat istálló alkotta, a Toyota elméletileg Bahreinben gyakorol (egyelőre semmi hír nem érkezett a japánok háza tájáról ez ügyben...), a Hondának kisebb gondja is nagyobb annál, mint hogy teszteljen, a Force India és a Red Bull Racing pedig teljesen kihagyta az e heti tesztet.
A versenyzői ülésre pályázó Sébastien Buemi ezúttal is megverte Szato Takumát (a harmadik versenyzőjelölt, Sébastien Bourdais ma nem kapott lehetőséget), és egész heti teljesítményét látva, nagy meglepetés lenne, ha 2009-ben nem ő lenne az olasz kiscsapat egyik versenyzője.
A 20 éves svájci pilóta ráadásul a hét legjobb időeredményével fejezte be a mai napot, 1:17.258-as idővel nyert. Szato is faragott szerdai legjobbján, de fiatal riválisát csak három tizedre tudta megközelíteni. Buemi, aki még mindig a fejlődést tartja legfontosabbnak, a mennyiségre is adott, összesen 139 kört tett meg a 4428 kilométer hosszú ringen, vagyis csak ma két versenytávnak megfelelő távolságot tett meg.
A Toro Rosso ezúttal is komplett 2008-as autóját küldte pályára, így nem csoda, hogy a már javában 2009-re hangoló istállók sofőrjei nem bírtak a svájci-japán duóval. A harmadik helyet elcsípő Heikki Kovalainen kis híján nyolc tizedet kapott Buemitől.
A McLaren-Mercedes finn versenyzője a záró napon cserélt a csapat tesztpilótájával, ma Pedro de la Rosa vezette a KERS-sel felszerelt autót, míg Kovalainen az energia-visszanyerő rendszer nélkül autózott. A jelek szerint a KERS egyelőre csak lassítja az autókat, a spanyol ugyanis csak a 8. legjobb időt tudta kipréselni az ezüstnyílból.
 |
A Ferrari pilótái, Kimi Räikkönen és Felipe Massa csütörtökön is a motor megbízhatóságán dolgoztak az F2008-assal, mellesleg a 4. és az 5. helyet szerezték meg.
A Renault 2008-ban utoljára küldte pályára autóját, a volánt ezúttal is a kétszeres világbajnok Fernando Alonso tekergette. A francia istálló nem épített átmeneti autót, a spanyol az R28-assal tesztelte a slick gumikat. A Renault 2009-es modellje januárban debütál, addig a gyárakban folyik a fejlesztés.
Nico Rosberg ma is a Williams új hátsó szárnyát tesztelte, és bár a csapat elsőként leplezte le 2009-es aerodinamikai csomagját, az még kompletten nem debütált a pályán.
Robert Kubica a körszámot tekintve alig maradt el Buemitől (az időeredményét nem is érdemes összevetni a svájciéval), a lengyel 134 alkalommal haladt el a célegyenesben. Az első futamgyőzelmét idén megszerző Kubica, és a tesztpilóta, Christian Klien sem használta a KERS-t, utóbbi autója egyszer azonban így is megadta magát.
 |
Érdekes, hogy eddig csak a BMW Sauber használta huzamosabb ideig a jövő évi szabályoknak megfelelően megépített autót, ám azzal nem tudták felvenni a versenyt a többiek átmeneti versenygépeivel. Bár még csak a tesztidőszak elején járunk, de ez is bizonyítja, hogy jövőre minden bizonnyal lassulni fog a mezőny.
Hétfőig a csend lesz az úr Jerezben, akkor viszont ismét háromnapos teszt kezdődik, de már egy karcsúbb mezőny részvételével. A Ferrari és a McLaren ugyanis a vadonatúj portimaói pályára költözik Portugáliába. A Renault befejezte erre az évre a teszteket, a Toyota elméletileg Bahreinben gyakorol, a Force India pedig csak 2009-ben kezdi meg a felkészülést az új szezonra. A Red Bull Racing viszont a tervek szerint már munkába áll hétfőn.
Teszteredmények, Jerez, 2008. 12. 11.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
előzőhöz |
Kör
|
1 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR3 |
1:17.258 |
-.--- |
-.--- |
139 |
2 |
T. Szato |
Toro Rosso |
STR3 |
1:17.520 |
+0.262 |
+0.262 |
119 |
3 |
H. Kovalainen |
McLaren |
MP4-23 |
1:18.049 |
+0.791 |
+0.529 |
96 |
4 |
K. Räikkönen |
Ferrari |
F2008 |
1:18.782 |
+1.524 |
+0.733 |
82 |
5 |
F. Massa |
Ferrari |
F2008 |
1:19.050 |
+1.792 |
+0.268 |
72 |
6 |
F. Alonso |
Renault |
R28 |
1:19.319 |
+2.061 |
+0.269 |
124 |
7 |
N. Rosberg |
Williams |
FW30 |
1:19.388 |
+2.130 |
+0.069 |
130 |
8 |
P. de la Rosa |
McLaren |
MP4-23K |
1:19.499 |
+2.241 |
+0.111 |
47 |
9 |
R. Kubica |
BMW Sauber |
F1.08B |
1:19.559 |
+2.301 |
+0.060 |
134 |
10 |
C. Klien |
BMW Sauber |
F1.08B |
1:19.738 |
+2.480 |
+0.179 |
101 |
|