Hamilton egy ezreddel verte Vettelt Jerezben
Bálint 2009.02.12. 18:53

A spanyolországi Jerezben kellemes, tavaszias idő fogadta a Forma-1-es csapatokat csütörtökön, aminek azért van nagy jelentősége, mert éppen a zordnak vélt télies európai időjárás elől Bahreinbe menekülő trió a héten még nem végezhetett normális edzésmunkát.
Miközben a Ferrari, a Toyota és a BMW Sauber Bahreinben a köddel és a homokviharral dacol, addig az Európában maradó istállók ideális körülmények között gyakorolhatnak. Nem is beszélve arról, hogy a jerezi teszt költségei töredékei a sivatagi (tor)túrának.
Csütörtökön is a McLaren-Mercedes, a Renault, a Williams, a Red Bull Racing és a még mindig a tavalyi autóját használó Toro Rosso pilótái köröztek a spanyol ringen.
Az idei holtszezonban már nem okoz meglepetést, hogy általában egy Toro Rosso zár a napi ranglisták élén, hiszen a tavalyi versenygépek még nagyobb aerodinamikai tapadást érnek el, mint az új szabályoknak megfelelően megépített társaik.
A Forma-1-ben újonc szezonjára készülő Sébastien Buemit csapattársa, Sébastien Bourdais váltotta, és a franciának nem is okozott nehézséget az első pozíció megszerzése. A szerződését nemrégiben aláíró pilóta 1:18.493-as körrel zárt az élen, ami kilenc tizedmásodperccel (tehát sokkal) gyengébb, mint Buemi szerdai legjobbja.
 |
A kép csalóka: a McLaren jelenleg messze a Renault előtt jár |
A már 2009-re készülő alakulatok közül a McLaren-Mercedes és a Red Bull Racing lehet a legelégedettebb, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel ugyanis szinte ezredre azonos időt futva a 2. és 3. helyet csípte el - mindössze egy ezred hiányzott ahhoz, hogy a szinte jelzőt elhagyhassuk az előző mondatrészből. A körök számát tekintve is csak eggyel nyert Hamilton, egyéb hasonlatosság azonban nem volt a két rivális között.
A világbajnoki címvédő MP4-24-esén ezúttal is még a 2008-as keskenyebb első szárny kapott helyett, de a beszámolók szerint az autó hátsó része sem nyerte még el végleges formáját. Ezzel szemben Vettel már a teljes egészében 2009-es szabványformát öltő RB5-össel autózott. Korai még bármire is következtetni, de a Red Bull Racing meglehetősen jó formát mutatott az elmúlt napokban.
A brit-német duó mögött alig maradt el a williamses Nakadzsima Kazuki, aki a Toyota motorral hajtott FW31-est terelgette.
Lassan az is megszokott lesz, hogy a sort a Renault zárja Jerezben, a francia márka Forma-1-es autója egyelőre nem tűnik túl harapósnak. Az R29-es kódnéven beazonosítható technikát ma Fernando Alonso nyüstölte, aki bár egyszer a pályán is lerobbant (ekkor került elő egyedül a piros zászló), így is nagyjából két versenytávnak megfelelő kilométeradagot teljesített. Ha az időeredmény nem is (közel hat tized volt az elmaradás Hamiltonhoz képest), a megtett távolság már bizakodásra adhat okot a Renault-nál, hiszen az elmúlt két napban tesztelő Nelsinho Piquet összesen 84 kört tett meg, míg Alonso egy nap alatt 133-ig jutott.
A teszt pénteken zárul Jerezben.
Teszteredmények, Jerez - 2009. 02. 12.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör |
1 |
S. Bourdais |
Toro Rosso |
STR3 |
1:18.493 |
-.--- |
-.--- |
126 |
2 |
L. Hamilton |
McLaren-Mercedes |
MP4-24 |
1:20.737 |
+2.244 |
+2.244 |
93 |
3 |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
RB5 |
1:20.738 |
+2.245 |
+0.001 |
92 |
4 |
K. Nakadzsima |
Williams |
FW31 |
1:20.898 |
+2.405 |
+0.160 |
92 |
5 |
F. Alonso |
Renault |
R29 |
1:21.307 |
+2.814 |
+0.409 |
133 |
|