F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu)
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu) : Irányított Ferrari-dupla a Hockenheimringen

Irányított Ferrari-dupla a Hockenheimringen

Bálint  2010.07.25. 16:28

Sem az eső, sem a gumitaktika nem játszott meghatározó szerepet a vasárnapi Forma-1-es Német Nagydíjon, így kifejezetten egysíkú futamot rendeztek a Hockenheimringen. A Ferrari a szezonnyitó Bahreini Nagydíj után újabb kettősgyőzelmet szerzett: a bajnokságban előnyösebb pozícióban lévő Fernando Alonso győzött a sokáig élen álló, de burkoltan lassításra utasított Felipe Massa előtt. A harmadik helyet a pole pozícióból rajtoló Sebastian Vettel szerezte meg.


A 2010-es német futam rajtjakor a levegő 22 Celsius-fokos volt, az aszfalt pedig közel 30 fokosra melegedett fel. Az ég felhős volt, de az előrejelzések szerint esőre minimális esély volt csak a verseny ideje alatt.

Ezen időjárási körülmények a lágyabb gumiknak kedveztek, hiszen a szuperlágy abroncsok így tovább tartanak - előzetesen 10-12 körre saccolták az élettartamukat a szakértők. A Forma-1 gumiszállító partnere, a Bridgestone a futam előtt úgy kalkulált, hogy a biztosan a lágyabb keverékkel induló első tíz pilóta dolgát a 11. helyről induló Michael Schumacher úgy nehezítheti meg, ha a kemény gumikkal rajtol. Ennek a verziónak már a rajt előtt lőttek, ugyanis Schumacher Mercedesén is a lágyabb abroncsok voltak fenn, a taktikai csatát tehát azonnal el is felejthettük.

A rajt nyertese egyértelműen
Felipe Massa volt, aki a harmadik helyről indult, de az első kanyarban már elsőként fordult el. Sokat köszönhetett a pole pozíciós Sebastian Vettelnek, aki azzal volt elfoglalva, hogy a szintén jól rajtoló Fernando Alonsót visszatartsa. A német pilótát azonban végül mindkét Ferrari megelőzte, sőt, rövidesen el is nyúltak tőle.

Vettel (jobbra) a rajtnál csak Alonsóra figyelt - ez lett a veszte


Lewis Hamilton az első körben erőből megelőzte Mark Webbert, így a McLaren britje feljött a negyedik helyre. Több pozíciót javított az első körben Schumacher is, a két Williams viszont visszaesett.

Az első kör végén a
Toro Rosso és a Force India pilótái is rögtön a bokszba hajtottak, az ő autójuk a rajt utáni tülekedésben ugyanis megsérült, és Sébastien Buemi nem is tudta folytatni. Adrian Sutil és Vitantonio Liuzzi versenye is véget ért lényegében, hiszen rövidesen újra a bokszba hajtottak mindketten, így pedig jócskán lemaradtak a többiektől.

Az élre álló Massa fokozatosan növelte előnyét Alonsóval szemben, és a spanyol is biztonságban volt Vettelleltől. A 10. kör után megkezdődtek a kerékcserék, az élbolyból elsőként Vettel állt ki, majd 2-3 körön belül érkeztek a többiek is. Meglepő módon
Jenson Button sokkal tovább bírta a lágy gumikon, ő csak a 22. kör végén állt ki. A világbajnoki címvédő a lágyabb gumikon kiegyensúlyozott gyors köröket futott, így a kerékcsere után Webber elé tért vissza a pályára, és már csapattársa, Hamilton mögött az ötödik pozícióban folytatta a versenyt.

Webber mögött sokáig
Pedro de la Rosa autózott a BMW Sauberrel , de a spanyol keményebb gumikon rajtolt, és még nem volt kint kerékcserén. A verseny felénél Robert Kubica és a két Mercedes volt még tagja a top 10-nek - Rosberg is későn váltott a kemény gumikra, Button taktikájával előzhette meg Schumachert.

A kerékcserék után az élen a két Ferrari nagyon közel volt egymáshoz és Alonso meg is próbálkozott az előzéssel, de Massa nem hagyta magát. A két vörös versenygép kis híján össze is ütközött, Alonso pedig a rádión reklamált mérnökénél. Ezt követően a brazil összekapta magát és meglógott egy kicsit csapattársától, aki jó 25 körrel a leintés előtt ismét támadási pozícióba küzdötte fel magát. Ekkor vette kezébe az irányítást a vezetőség, Massa fülére szóltak a bokszból, hogy Alonso gyorsabb nála, amivel értelemszerűen arra utaltak, hogy el kell engednie a spanyolt. Massa a 49. körben engedelmesen félrehúzódott, így Alonso átvehette a vezetést. A Ferrari burkolt csapatutasítása a bajnoki pontverseny állásával magyarázható, Alonso ugyanis jobban áll a bajnokságban, 21 ponttal többet szerzett eddig, mint csapattársa, így neki a vb-esélyei is jobbak.

Alonso olyan látványosan nem tudott elszakadni Massától, akihez ráadásul egyre közelebb került Sebastian Vettel is, aki hat körrel a leintés előtt már egy másodpercre megközelítette őt. Előzésre azonban nem került sor, a német annyira nem tudott közel férkőzni Massához.

Az első trió mögött a két
McLaren-Mercedes haladt át a célvonalon, Hamilton, Button sorrendben. A műszaki problémával küzdő Mark Webbert hatodikként intették le.

Már körhátrányban ért célba a négy további pontszerző: Kubica, a Mercedes-duó, Rosberg és Schumacher, valamint
Vitalij Petrov, aki idén másodszor szerzett pontot a Renault-nak.

A kettősgyőzelem egyértelműen jót tett a Ferrarinak a bajnokság szempontjából, hiszen valamelyest sikerült felzárkózniuk mindkét tabellán. Az viszont ezzel a mai futammal is egyértelművé vált, hogy Massát másodikszámú pilótának kezelik az olaszok, hiszen ha nem így lenne, akkor nem Alonsót hozták volna be az első helyre.

A spanyol maradt ötödik összetettben, de 34 pontra megközelítette az éllovas Hamiltont, aki már tizennégy ponttal vezet csapattársa, Button előtt.

A bajnokság a jövő hétvégén a Hungaroringen folytatódik.


Német Nagydíj
2010. július 25. vasárnap
Végeredmény
1. Fernando Alonso
[Ferrari]
1:28:38.866 25.0 pont
2. Felipe Massa
[Ferrari]
+ 4.196 18.0 pont
3. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
+ 4.196 15.0 pont
4. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+ 26.896 12.0 pont
5. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
+ 29.482 10.0 pont
6. Mark Webber
[Red Bull Racing]
+ 43.606 8.0 pont
7. Robert Kubica
[Renault]
+ 1 kör 6.0 pont
8. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
+ 1 kör 4.0 pont
9. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
+ 1 kör 2.0 pont
10. Vitalij Petrov
[Renault]
+ 1 kör 1.0 pont
11. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
+ 1 kör  
12. Rubens Barrichello
[Williams]
+ 1 kör  
13. Nico Hülkenberg
[Williams]
+ 1 kör  
14. Pedro de la Rosa
[BMW Sauber]
+ 1 kör  
15. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
+ 1 kör  
16. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
+ 2 kör  
17. Adrian Sutil
[Force India]
+ 2 kör  
18. Timo Glock
[Virgin]
+ 3 kör  
19. Bruno Senna
[Hispania Racing]
+ 4 kör  
Leggyorsabb kör
  Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:15.824 (67. kör)  
Kiesők
20. Heikki Kovalainen
[Lotus]

 
21. Lucas di Grassi
[Virgin]

 
22. Jamamoto Szakon
[Hispania Racing]

 
23. Jarno Trulli
[Lotus]

 
24. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]

 



 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!