F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu)
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu) : A szervezés és a Red Bull is döcögött, Alonso az éllovas

A szervezés és a Red Bull is döcögött, Alonso az éllovas

Bálint  2010.11.01. 17:07

A Forma-1-ben múlt hétvégén debütáló Koreai Nagydíjon a szervezők botladoztak, a bajnoki címre pályázó Red Bull Racing viszont pofára is esett, miközben Fernando Alonso az ajándékba kapott győzelme révén április óta először vezet összetettben. Két fordulóval a szezon vége előtt a bajnoki címre továbbra is öten esélyesek, de Alonso akár már két hét múlva háromszoros világbajnokká léphet elő.


A dél-koreai szervezők nagy nehezen megkapták a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) engedélyét, így végül megrendezhették az első Forma-1-es Koreai Nagydíjat. Vasárnap, a futam tervezett rajtjának időpontjában azonban az volt az ember érzése, hogy az FIA ezúttal talán kissé felelőtlen volt.

Az természetesen akármelyik új pályával előfordul, hogy egyes pontjain a rázóköveket menet közben módosítani kell. Így történt ez ezen a hétvégén Jeonnamban is, ahol péntekről szombatra virradóra több kanyarban is át kellett alakítani a kerékvetőket, mert azok túlságosan megdobták az autókat. A bokszutca bejáratát viszont nem tudták néhány óra alatt átszabni, pedig arra a részre is ráfért volna az átalakítás. Mindenesetre az biztossá vált, hogy napjaink legfoglalkoztatottabb pályatervező mérnöke, Hermann Tilke valahogy még mindig nem érzett rá a bokszutcák pályához csatolására, ugyanis nem ez az első eset, hogy az általa megálmodott pályák bokszutcába vezető szakasza, vagy a kijárata finoman szólva sem nyeri el a pilóták tetszését. Koreában az utolsó kanyarhoz, egy beláthatatlan jobbosba került a bejárat, ráadásul egy balos törés is van a bevezető szakaszon, ezzel a kombinációval a pénteki edzéseken többeknek is meggyűlt a bajuk. A versenyen aztán szerencsére itt nem történt probléma, de egy biztos, a 2011-es futamig ezt a részt át kell építeniük a szervezőknek.

A vadonatúj aszfaltnak szárazon is minimális tapadása volt (tesztverseny lebonyolítására már nem volt idő az F1-es futam előtt), amin tovább rontott a vasárnapi eső. A mezőny tagjai a rajtrácsra való felsorakozás előtt kipróbálták mindkét bordázott gumit, de hamar egyértelművé vált, hogy csak esőgumival rajtolhatnak el. A versenyirányítás 10 perccel későbbre tolta a rajtot, majd három, biztonsági autó mögött megtett kör után jó háromnegyed órára leállították a futamot. Az eső nem esett annyira, hogy ne lehetett volna elengedni a mezőnyt, de valami oknál fogva mégis a biztonságosabb megoldást választotta az irányító testület. Ezt hivatalosan nem indokolták még meg, de nyilvánvalóan az átlagosnál is csúszósabb aszfalt mellett pályabírói személyzet felkészületlensége miatt dönthettek így. Felmerül a kérdés, hogy az FIA hogyan adhat engedélyt egy olyan pályának (ráadásul a szokásos 90 nap helyett mindössze két héttel a nagydíj előtt), amelyen esőben nem lehet, nem mernek futamot rendezni. A kényszerszünet, majd a biztonsági autós fázisok miatt a futam végül háromórásra nyúlt, és az utolsó köröket már naplemente után, erős szürkületben (több versenyző szerint vakrepülésben) tette meg a mezőny, újabb kínos pillanatokat okozva ezzel a szervezőknek - és az FIA-nak.

A szervezők mindent megpróbáltak, de ők sem gondolhatták komolyan, hogy utcaseprő autókkal felszáríthatják az aszfaltot

Ezek mellett az már szinte említésre sem méltó, hogy a pályán még szombaton is a hadsereg bevonásával csavarozták a lelátókra a székeket vagy hogy a legközelebbi reptér jó 400 kilométerre van a pályától. A helyszíni beszámolók szerint a csapattagokat és szerelőket ráadásul ócska motelekben szállásolták el.

A verseny promótere, Jung Cso Csung már előre próbálta menteni a menthetőt, és még az első edzés előtt
bocsánatot kért a kellemetlenségekért, és fogadkozott, jövőre minden rendben lesz. Ezt el is hihetjük neki, hiszen a pálya elkészült, a jövő évi futamig már csak néhány egyéb versennyel be kell járatniuk az infrastruktúrát, a szervezést és a kiszolgáló személyzetet, és akkor valóban nem lesz probléma. A pályán száguldó autók hátterében látott daruk egyébként még éveken keresztül a koreai panoráma részesei maradnak, ugyanis a ring környékén lévő hatalmas területeket még beépítik a szervezők. Idővel a koreai lehet az első olyan városi pálya, amely a szokásos menetrenddel ellentétesen épül: a pálya köré húzzák fel a várost, és nem a városban jelölik ki a pályát.


Maga az aszfaltcsík egyébként jól vizsgázott, vonalvezetése alkalmas arra, hogy izgalmas csatákat vívjon rajta a Forma-1-es mezőny, igaz, egyetlen, vizes aszfalton rendezett futam után még korai lenne végleges véleményt formálni. A vasárnapi verseny azzal együtt is emlékezetes marad, hogy a mezőny az 55 körös versenytávból 24-et a biztonsági autó mögött tett meg. A kaotikussá váló futam legfőbb eseményeit idézzük fel kronológiai sorrendben:

- A versenyirányítás percekkel a magyar idő szerint 8 órára tervezett rajt előtt bejelentette, hogy az eső miatt a rajtot 10 perccel későbbre tolják, és a mezőny a biztonsági autó mögül fog rajtolni.
- A pilóták a biztonsági autó mögött elindultak, de a versenyirányítás a 3. kör végén piros zászlóval megszakította a futamot, a pálya állapota alkalmatlan volt a versenyzésre.
- A versenyzők eleinte autóikban ülve várakoztak, majd a legtöbben kiszálltak és a bokszba sétáltak.
- Közel háromnegyed órás kényszerszünet és tanácskozás után a mezőny újra nekilódult a biztonsági autó mögött, a verseny tehát a negyedik körrel folytatódott. Az eső alábbhagyott és a pálya állapota minimális mértékben javult, de még messze volt az ideálistól.
- A 18. kört már önállóan kezdte meg a mezőny, a biztonsági autó kiállt, probléma nélkül elrajtoltak a pilóták.
- A 20. körben Webber hibázott, ráhajtott a rázókőre, amin megcsúszott és a falnak koccant, majd miközben keresztülcsúszott a pályán, Rosberg eltalálta a Red Bullt. Mindketten kiestek, a biztonsági autó pedig ismét a pályára hajtott.

- Négy körrel később ismét repülőrajtot vett a mezőny, ezúttal is probléma nélkül.
- A 32. körben ismét a biztonsági autó haladt az élen, Buemi és Glock ütközése miatt kellett lelassítani a mezőnyt. A safety car ezúttal is három körig maradt a pályán. Az új rajtnál ezúttal sem történt baleset.
- Három órával az eredetileg tervezett rajt után a mezőny már szürkületben fejezte be az 55. kört. Az utolsó 20 körben többen is kiestek, de a biztonsági autóra már nem volt szükség. Alonso nyerte az első Koreai Nagydíjat.





Összekuszálódott az élmezőny

A koreai futam a bajnoki csata szempontjából is komoly fordulatot hozott. Ahogy azt idén a legtöbb pályán megszokhattuk, Jeonnamban is a Red Bull autói voltak a leggyorsabbak, Sebastian Vettel idei kilencedik pole pozícióját is behúzta szombaton, mellé pedig csapattársa, Mark Webber sorakozott fel a rajtrácsra. Mögéjük Fernando Alonso és Lewis Hamilton kvalifikálta magát, vagyis a bajnoki csata első négy helyezettje az első két sorból várta a fentebb részletezett, igencsak komplikált rajtot.

A Red Bull formáját látva megelőlegezhettünk nekik egy újabb kettősgyőzelmet, de a ramaty körülmények, és a technikai sportok velejárója, a műszaki hiba együttesen felhívta a figyelmet arra, hogy a Forma-1-ben érdemes a leintésig várni az eredményhirdetéssel. Mark Webber elkövetett egy apró hibát: ráhajtott a vizes rázókőre, megpördült és még
Nico Rosberg is eltalálta. A futamot bajnoki éllovasként kezdő ausztrálon a kényszerszünet alatt is látszott, hogy a háta közepére sem kívánja az esős futamot, és mintha ez a kis közjáték kizökkentette volna, és nem koncentrált eléggé. Kiesése után nem hibáztatott senkit, és ő is a lassan elcsépelté váló örökigazságba kapaszkodott, mondván még mindig bármi megtörténhet.

A győzelem még ekkor is simán kinézett a Red Bullnak, mert Vettel könnyedén tartotta első helyét Alonsóék előtt. A
Renault motor azonban nem bírta a tempót (nyilvánvalóan a biztonsági autó mögött megtett lassú körök sem tettek jót neki), kilenc körrel a cél előtt csúnyán elfüstölt. A Red Bull-lal idén először fordult elő az, hogy egyik pilótájuk sem szerzett pontot.

Vettelnek tűzoltóként is helyt kellett állnia - a pályabírók felől a Red Bull porráéghetett volna


A csúfos nullázás okozta fájdalmat tovább növelte, hogy így Fernando Alonso nyert Lewis Hamilton előtt, vagyis Webber és Vettel két legfőbb riválisa szerezte a legtöbb pontot, és ezzel a tabellán is alaposan átrajzolták az erőviszonyokat. A
Ferrari spanyolja idei ötödik futamgyőzelmét ünnepelhette, és már ebben a rangsorban is ő áll az élen. Figyelembe véve kirobbanó formáját, rutinját és higgadt mentalitását, valamint azt, hogy 11 ponttal vezet Webber előtt, kijelenthetjük, hogy immáron egyértelműen ő az idei bajnoki cím elsőszámú várományosa, olyannyira, hogy akár már a következő futamon, Brazíliában is bajnok lehet. Ennyire azonban még ne szaladjunk előre.

A váratlan fordulatok után a futam előtt még lesajnált Hamilton is új esélyt kapott. Második helyével közelebb került az első helyhez, persze 21 pontos hátránya még így is jelentős. A brit világbajnok végig amellett kardoskodott, hogy az ítéletidőben is legyen verseny, és jó esőmenőként is ismerjük, ehhez képest csalódást okozott azzal, amit a pályán előadott. Rögtön az első rajtnál bealudt, és Rosberg megelőzte, onnantól kezdve pedig "csak" teljesítette a távot, és számolta az előle kiesőket. Egy komoly rontást is feljegyezhettünk a neve mellé, az utolsó biztonsági autós fázis után elrontotta a célegyenes végi kanyart, és emiatt Alonso visszaelőzhette (a spanyol korábban az elszúrt kerékcseréje miatt esett vissza Hamilton mögé). Jó adag szerencsével azonban második lett, és bár a Red Bull és a Ferrari is erősebb, mint a McLaren, de számára még így is van tétje az utolsó két futamnak.

Nem úgy csapattársának, a világbajnoki címvédő
Jenson Buttonnak, akinek immáron 42 pont a hátránya Alonso mögött, és mivel már maximálisan is csak 50 pont szerezhető, őt kivehetjük az esélyesek közül. Főleg, hogy Martin Whitmarsh csapatfőnök már azon gondolkodik, hogy Hamilton mögé rendeli a záró futamokra Buttont, aki korábban erről hallani sem akart. Hallani nyilvánvalóan ezentúl sem akar róla, de halovány teljesítménye miatt nem lesz más választása.

Egyébként ugyanez a lehetőség - elsőszámú pilóta kijelölése - merült fel a Red Bullnál is, ahol Vettel támogatná Webbert a hajrában, vélhetően Brazíliában Christian Horner is sorrendet hirdet. Ha erre valóban sor kerül, akkor két olyan istálló fog behódolni a csapatsorrendnek, amelyek korábban hangosan tiltakoztak a Ferrari által régóta alkalmazott hierarchia ellen. Ez is pikáns hozadéka lehet az idei vb-csatának.

Két hét múlva Brazíliában akár bajnokavatás is lehet, de az események eddigi hektikusságát figyelembe véve sokkal valószínűbb, hogy majd csak a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon derül ki, kinek a neve kerül fel a vb-serlegre.

Múlt és jelen



1986-ban négy klasszis harcolt a bajnoki címért. Estorilban szeptember 21-én Ayrton Senna (
Lotus) - balról jobbra -, Alain Prost (McLaren), Nigel Mansell (Williams) és Nelson Piquet (Williams) összeállt egy fénykép erejéig. Az összeállítás legendássá tette az akkor készült fotókat.





Az 1986-os Portugál Nagydíj előtt készült fotó mintájára Koreában a múlt hétvégén is egymás mellé ültek a bokszutca falán az idei esélyesek. Évek múlva talán Lewis Hamilton (McLaren), Fernando Alonso (Ferrari), Mark Webber (Red Bull), Jenson Button (McLaren) és Sebastian Vettel (Red Bull) 2010-es párharca is legenda lesz.



 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!